Dag 7 en 8 - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Janine en Arjan - WaarBenJij.nu Dag 7 en 8 - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Janine en Arjan - WaarBenJij.nu

Dag 7 en 8

Door: Janine (+ Arjan)

Blijf op de hoogte en volg Janine en Arjan

17 November 2012 | Chili, Punta Arenas

Dag 7

´s Ochtends zijn we na een goed ontbijt met de huurauto vertrokken uit Pucón. Om op de juiste weg te komen, moesten we eerst weer terug naar Villarrica. De weg naar Puerto Varas ging via Lican Ray en Panguipulli, langs het meer Calafquen. Dit was een kronkelige weg die veel hoogte verschillen had. Maar omdat de weg goed begaanbaar was. Vanaf Los Lagos hebben wij tot aan Puerto Varas de Panamericana gevolgd. In Puerto Varas hebben wij een slaapplaats weten te vinden: Compass del Sur. Wederom een leuk hostel dat niet ver van het centrum ligt. Omdat wij best een goed bord eten hadden verdiend (vonden wij), zijn we gaan eten bij La Marca. Hét steakhouse van de stad. Op aanraden van Arjan hebben we er een goede fles rode wijn bij gedronken. Janine wist vervolgens wel welke ze moesten hebben... ;-) Na een volle buik zijn we heel even in de stad gaan kijken waar we de volgende ochtend moesten zijn om onze vlucht naar Punta Arenas te regelen.

Dag 8

Wat je ook zou denken van hostels in Chili, het ontbijt is er altijd goed. Dus na weer goed te hebben ontbeten zijn we naar het reisbureau gegaan en hebben we de vlucht naar Punta Arenas geboekt. Om een klein beetje structuur én natuurlijk korting (wij blijven Nederlanders) in onze reis te brengen, hebben we ook maar meteen onze vluchten in het Noorden van Chili vastgelegd. We stapten om 10.35 uur het reisbureau uit en ons vliegtuig vertrok om 13.00 uur. Tijd zat zou je denken.... Nou, niet helemaal. We hebben ons meteen uitgecheckt bij het hostel en zijn met de auto naar het vliegveld van Puerto Montt gereden, daar aangekomen bleek er geen benzinestation te zijn en moest Arjan dus weer helemaal terug naar de stad om de huurauto af te tanken. Nadat allemaal te hebben geregeld en de auto weer te hebben ingeleverd, waren we nog net op tijd voor onze vlucht. De vlucht duurde twee uur, maar die had van ons nog best iets langer mogen zijn want wat we onder ons zagen was prachtig. Bergen met op de toppen sneeuw, gletsjers en azuur blauwe meren. Eenmaal aan de grond zijn we met een minibus naar het centrum van Punta Arenas gereden waar we op zoek zijn gegaan naar een slaapplaats.

Voor morgen hebben we al een planning gemaakt. Om 06.50 uur zullen we klaar moeten staan om met een boot Pinguïns te spotten op het eiland Isla Magdalena.

Foto´s volgen later, weer geen USB-poort te bekennen... :-(

• 17 November 2012 - 08:13

Jasper:

Goede morgen Janine en Arjan,

Als eerste wil ik toch Arie even feliciteren met zijn 31ste verjaardag, en zo te lezen ga je er ook een mooie dag van maken tussen de Pinguïns.

Verder klinken de verhalen zeer mooi en begin ik ook wel zeer benieuwd te worden naar de foto's.

Genier er in iedergeval maar lekker van daar ver in Chili, ik ben in iedergeval wel stik jaloers

grtjes Jasper

• 19 November 2012 - 13:46

Jaap:

Hallo Janine,

Leuk om jullie reis te volgen. Ik wil je even informeren dat het merk Exil weer geregistreerd is en dat Sire ook weer geregistreerd wordt.

Verder nog veel plezier gewenst.

Jaap

• 22 November 2012 - 18:50

Maartje:

Jullie zijn blijven steken op dag 8? ;-) Ben wel benieuwd naar de pinguins ...