Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Villarrica, Chili van Janine en Arjan - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 - Reisverslag uit Villarrica, Chili van Janine en Arjan - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4

Door: Janine

Blijf op de hoogte en volg Janine en Arjan

12 November 2012 | Chili, Villarrica

Daar zijn we weer. Dit keer niet meer vanuit Santiago, maar vanuit Villarrica. Even resumé van wat we gister (de elfde van de elfde, dag 3) hebben beleefd. Nadat we gistermorgen in Santiago een lokale SIM-kaart hadden gekocht, want dat is handig om hostels en touringgidsen te kunnen bellen en in het centrum van de hoofdstad van Chili wat hadden rondgewandeld, vond ik (Janine) het de hoogste tijd om naar Plaza Italia te gaan. Daar zou het om 15.00 uur gaan gebeuren: voor de allereerste keer een Formule 1 demonstratie in Chili. We hebben meer dan twee uur in de volle zon en met +30 graden, maar wel met onze neus helemaal vooraan, staan wachten om een glimp van David Coulthard te kunnen zien én te horen. Wat was dat een happening, zoveel mensen dat er langs de kant van de weg en in het park stonden. Ze zaten zelfs in bomen en bovenop bushokjes. Toen de Formule 1 wagen eenmaal weer huiswaarts keerde, was het plein ook heel snel weer leeg.

Wij hadden/hebben helemaal geen reisplanning, dus wij zijn 's avonds gaan bedenken waar we naartoe wilden gaan. Officieel hadden wij nog een nacht geboekt in Santiago, maar 's morgens toch maar besloten om via een nachtbus al wat meer naar het Zuiden te rijden. Om 22.46 uur vertrok dan ook de bus naar Temuco. Dit is meer een transfer plaats. Vanuit hier pakt men het vliegtuig of een bus die nog verder gaat naar het Zuiden van Chili. Maar wij niet.

Dag 4: Om 07.40 uur kwamen wij aan bij het busstation en wij zijn op zoek gegaan naar Budget, een autoverhuurbedrijf. Daar hebben we een Urban Cruiser weten te scoren, prima zo voor ons tweeën. Vanuit Temuco zijn wij naar Villarrica gereden en op zoek gegaan naar een plaats om te overnachten. Hostels bevallen wel en dus ook nu hebben we er weer een weten te vinden La Torre Suiza, kamer met uitzicht op de vulkaan. Super aardige en gastvrije mensen, maar dat zijn alle Chilenen.

Na onze spullen te hebben gedropt en het stadje te hebben verkend, zijn we naar het Lago Villarrica gegaan. Effe lekker zwemmen dachten wij, nou KOUD dat het was!!! Maar wel lekker... We hebben één nachtje geboekt bij dit hostel dus morgen zien we wel weer verder. We willen in ieder geval morgen de Vulkaan Villarrica beklimmen en verder doorrijden naar het Zuiden van Chili. Onze volgende overnachting zal hopelijk ergens in Pucon zijn. Deze plaats staat bekend om z´n vele activiteiten als mountainbiken, raften en ehhh paardrijden.... Nou, dat laatste zullen we vast wel overslaan. ;-) De bedoeling is om uiteindelijk met de auto aan te komen in Puerto Montt en vanuit daar met het vliegtuig naar het uiterste Zuiden van Chili: Punta Arenas af te reizen.

Het hostel waar ik dit verslag schrijf heeft helaas geen USB-aansluiting in de pc, dus de foto´s zullen nog heel even op zich moeten laten wachten.

Groetjes van ons en leuk dat jullie ons volgen!!

• 13 November 2012 - 12:46

André:

Klinkt allemaal leuk. F1 in Z-amerika hoe mooi kan het zijn.
    Doen je oren het nog of had je de oordoppen meegenomen?

30 graden klinkt lekker warm en met een koude glas met geel sap goed uit te houden.
    Veel plezier

André

• 13 November 2012 - 14:29

Wilfred En Elize:

Leuk om te horen hoe jullie alles zo lekker op de bonnefooi doen. Geniet van alle indrukken, de mensen en de omgeving en elkaar!

Groetjes Elize en Wilfred

Arianne:

Zo te horen hebben jullie het prima naar de zin! Gr. Arianne

• 13 November 2012 - 21:10

Maartje:

Jullie hebben het er maar druk mee! Klinkt goed allemaal, reis ze nog :)